مقدمه
احتمالا تا به حال زیاد نام سامانه پیامکی را شنیدهاید، و یا حتی از طریق آن و از سوی سازمانهای مختلف پیام دریافت کردهاید. اما تا چه حد درمورد آن اطلاعات دارید؟ در صورتی که بخواهید کسب و کاری را شروع کنید، احتمال زیاد نیاز به یک سامانه قدرتمند پیامکی دارید تا به مخاطبین خودتان اطلاعات لازم را به صورت پیامک ارسال کنید. در ادامه مطلب به توضیحی در رابطه با مفهوم سامانه پیام رسانی و بازاریابی پیامکی و ویژگیهای یک سامانه پیام رسان خوب خواهیم پرداخت.
با مفهوم سامانه پیامکی آشنا شوید
به طور تخصصی سامانه پیام رسانی، یک سیستم آنلاین است که در یک محیط وب تشکیل شده، و شرکتهای مختلفی آن را به شما ارائه میدهند، تا بتوانید از طریق آن، به مخاطبین خودتان پیام رسانی هوشمند داشته باشید و پیامکهای دریافتی و ارسالی را مدیریت کنید. به طور کلی این سامانهها به دو بخش با واسطه و بی واسطه تقسیم میشوند که در حالت بی واسطه مستقیما با اپراتورهایی مانند 1000،2000،3000 و غیره کار میکنند. در صورتی که بخواهید یک سامانه تهیه کنید، ابتدا باید یک پنل پیامکی داشته باشید که میتوانید آن را از شرکتهایی که این پنلها را ارائه میدهند، دریافت کنید.
در هنگام استفاده از سامانه پیامکی، تعدادی خط اپراتور جهت پیام رسانی در اختیار شما قرار میگیرد، و شما میتوانید به صورت رایگان و یا هزینهدار از آنها جهت ارسال پیامکهای خود به شمارههای مورد نظرتان استفاده کنید. لازم به ذکر است که کار کردن با این سامانهها بسیار ساده بوده و نیاز به هیچگونه مهارت و یا تخصص خاصی ندارد. در ادامه به بررسی برخی از قابلیتهای سامانههای پیام رسانی میپردازیم.
سامانه پیامکی چه ویژگیهایی دارد؟
در ابتدا باید گفت که ویژگیهای زیادی برای یک سامانه خوب وجود دارد که ما تنها به برخی از مهمترین آنها اشاره میکنیم.
-ارسال پیامک در تعداد زیاد
شما میتوانید با استفاده از این سامانه پیامک های خود را، در هر نوعی که هستند، در تعداد و مقیاس مختلف و زیاد برای مخاطبینتان ارسال کنید، که البته این تعداد پیامهای ارسالی، با توجه به محدوده مکانی که در نظر دارید، متفاوت است.
-داشتن یک بانک بزرگ از شمارههای مختلف
قبل از استفاده از این سامانهها باید مشخص کنید که مخاطبین شما چه افرادی هستند و به کدام بانک شماره نیاز دارید. برای مثال اگر شما یک برند یا فروشگاه لباسهای زنانه دارید، باید به بانک شماره خانمهای مکان مورد نظرتان دسترسی پیدا کنید و به آنها پیام ارسال کنید تا نهایت استفاده از این نوع تبلیغات را ببرید. این سامانهها به شما اجازه دسترسی به انواع بانکهای شماره را بر اساس تقسیم بندیهای مختلفی مانند جنسیت، سن، شغل و غیره را میدهند. البته لازم به ذکر است که برخی از این سامانهها و بانکها دارای اطلاعات بروزی نیستند پس بهتر است قبل از استفاده از آنها از بروز بودن آنها مطمئن شوید.
-تعیین زمان برای ارسال پیامک
سامانه پیامکی این امکان را به شما میدهد که بتوانید برای ارسال پیامکهای خود، زمان خاصی را مشخص کنید تا در آن زمان تمامی پیامکها ارسال شوند و نیازی هم به حضور شما در سایت و اینترنت در آن لحظه نباشد.
-ابزارهایی برای تحلیل و منشی هوشمند
این ابزارها به شما این امکان را میدهند که بتوانید یک خبرنامه پیامکی را ایجاد کنید که با استفاده از آن میتوانید مشتریان خود را روز به روز افزایش دهید. همچنین ابزارهایی مانند کدخوان و نظرسنجی نیز وجود دارند که با استفاده از آنها میتوانید مسابقاتی برای مشتریان خود برگزار کنید و یا از آنها نظرسنجی به عمل آورید.
-گزارش گیری از پیامکها
از جمله ویژگیهای جالب و کاربردی این سامانهها این است که میتوانید به راحتی و با استفاده از یک گزینه، مشاهده کنید که چه تعداد از مخاطبین و مشتریان شما پیامکهایتان را دریافت کردهاند. لازم به ذکر است که هزینه شما برای مخاطبینی که پیامک دریافت نکردهاند، به شما باز میگردد.
-خدمات دریافت و ارسال پیامک
شما قادرید تا در سامانه پیامکی و پنل خود، سیستم و یا نرمافزاری طراحی کرده و به آن متصل کنید که بتوانید ارسال و دریافت پیامکها را در هر ساعت از شبانه روز مدیریت کنید.
خدمات مرتبط :
مقالات مرتبط :