ارسال پیامک انبوه روشی عالی برای تعامل با مشتریان بالقوه و بالفعل است. مردم بیشتر اوقات به پیامهای متنی توجه نشان میدهند و ارسال پیامک انبوه یک روش مؤثر و عالی برای انتقال پیام کسبوکار شما است. اگر در نظر دارید جدیدترین محصول خود را تبلیغ کنید یا اینکه میخواهید در مورد تغییری در کسبوکارتان آگاهیرسانی کنید، ارسال پیامک انبوه بهخوبی میتواند شما را به هدفتان برساند. این پیامکها توسط دریافتکنندگان دیده خواهند شد برخلاف ایمیل، در صندوق اسپم ناپدید نمیشوند.
با این راهنمای کامل ارسال پیامک همراه باشید تا با کارکرد پیامک انبوه و عوامل مؤثر در موفقیت آن بیشتر آشنا شوید.
ارسال پیامک، یک روش مؤثر و عالی برای انتقال پیام کسبوکار شما
طبق تحقیقاتی که توسط شرکت (Statista) انجام شده، در سال 2018، حدود 52٪ از کل ترافیک آنلاین از طریق تلفنهای همراه ایجاد شده است و این رقم همهساله در سراسر جهان در حال افزایش است.
همچنین گزارشهای مختلفی وجود دارد مبنیبر اینکه حدود 98٪ افراد پیامکها را باز میکنند و 45% به این پیامکها پاسخ میدهند. این ارقام در مقایسه با پیامهایی که از طریق ایمیل فرستاده میشوند بسیار بالاتر هستند.
این آمار پیامی را برای ما در بردارند: اینکه اگر واقعاً میخواهید پیامهایتان خوانده شوند، ارسال پیامک انبوه بهترین گزینه است. همچنین، به این دلیل که بیشتر ترافیک آنلاین از موبایل سرچشمه میگیرد، پیامک انبوه میتواند برای هدایت ترافیک به وبسایت یا فروشگاه آنلاین شما بسیار کارآمد باشد. در این راهنمای کامل ارسال پیامک نکاتی ذکر خواهد شد که با رعایت آنها، میتوانید ترافیک قابل توجهی را به سمت وبسایت خود هدایت کنید. با ما همراه باشید.
آشنایی با پیامک انبوه
پیامک انبوه، همانطور که از نامش پیداست، به عمل ارسال تعداد زیادی پیامک به تلفنهای همراه اشاره دارد. برای ارسال حجم بالایی از پیامهای متنی در یک بازه زمانی کوتاه، خدمات ویژهای لازم است.
کسبوکارها میتوانند با استفاده از اپلیکیشنها، نرمافزارها یا API هایی که با وبسایتشان ادغام میشوند، اقدام به ارسال پیامکهای انبوه کنند. این سرویسها معمولاً با گیت وی پیامکی یک شبکه تعامل دارند تا اطمینان حاصل شود که پیامک به گیرندهها تحویل داده میشوند، صرف نظر از اینکه گیرنده در کجای جهان به سر میبرد.
پیامکهای انبوه معمولاً در عرض چند ثانیه ارسال میشوند، حتی اگر قرار باشد به 100000 تلفن همراه فرستاده شوند.
کسبوکارها چگونه از پیامک انبوه استفاده میکنند؟
بسیاری از کسبوکارها از پیامک انبوه استفاده میکنند، از بانکها و سایتهای تجارت الکترونیکی گرفته تا خردهفروشیها و شرکتهای بزرگ و کوچک. کمپینهای پیامکی میتوانند برای اهداف سرگرمی، اطلاعرسانی یا تبلیغات و بازاریابی مورداستفاده قرار گیرند. لیست زیر برخی از موارد استفاده تجاری پیامک انبوه را نشان میدهد:
- آگاهیرسانی در مورد پیشنهادهای ویژه، تخفیفها و فروش فوقالعاده
- ارسال کد تخفیف
- آگاهیرسانی در مورد محصولات ویژه
- قدردانی از خرید مشتریان
- درخواست بازخورد از مشتریان
- ارسال لینکهای نظرسنجی
- یادآوری مواردی از قبیل تکمیل ثبتنام، تکمیل فرایند خرید …
درست مانند ایمیل، میتوان در عرض چند دقیقه کمپینهای پیامکی انبوه را ایجاد و اجرا کرد. در دسترس بودن پیامک به کسبوکارها اجازه میدهد تا بهسرعت نسبت به شرایط موجود، اقدامات لازم را انجام دهند.
هدف این راهنمای کامل ارسال پیامک، شرح نکات مهم در رابطه با ارسال پیامک انبوه و کمپینهای تبلیغات پیامکی است.
بهکارگیری سامانه ارسال پیامک انبوه برای کسب و کار
سادهترین راه برای ارسال پیامک انبوه برای کسبوکارتان، استفاده از یک سامانه ارسال پیامک انبوه قوی و قابلاعتماد است. هنگامیکه سامانه موردنظر خود را انتخاب کردید، میتوانید بهراحتی اپلیکیشن یا برنامه تحت وب آن را باز کنید، وارد سیستم شوید و متن پیام و لینک موردنظر خود را وارد کنید. اکثر برنامهها طول کاراکترها را به شما نشان میدهند، و اکثر سرویسها گزینههای شخصیسازی متن پیامک را نیز ارائه میدهند، مثلاً میتوانید پیامکها را با نام و نام خانوادگی گیرندگان (و حتی گزینههای پیشرفتهتر) برای آنها ارسال کنید.
همچنین میتوانید بهجای ارسال پیامک با یک شماره که مفهوم خاصی ندارد، آن را با نام تجاری شرکتتان ارسال کنید و برند خود را به گیرندگان بشناسانید.
در ادامه این راهنمای کامل ارسال پیامک ، مهمترین نکاتی را که در زمان ایجاد و ارسال پیامک باید مد نظر قرار بگیرند، ذکر خواهیم کرد.
5 نکته مهم برای ایجاد و ارسال پیامک تبلیغاتی مؤثر
برای موفقتر بودن کمپین تبلیغاتی خود، هنگام ارسال پیامک انبوه سعی کنید موارد زیر را مدنظر داشته باشید تا بتوانید در کسب و کار خود موفقیت بزرگی کسب کنید.
-
سعی کنید متن پیامک کوتاه باشد
سعی کنید متن پیامک بیشتر از 160 کاراکتر نباشد. بالاتر از این حد ممکن است منجر به تکهتکه شدن پیامهای شما در تلفنهای قدیمی شود. همچنین هزینه بیشتری از شما دریافت میشود. نکته دیگر این است که پیامهای کوتاهتر تأثیرگذاری بهتری برگیرندگان خواهد داشت.
-
پیامک را با نام تجاری خود ارسال کنید
منطقی نیست که متن پیام شما با یک شماره ناشناس و بی مفهوم فرستاده شود. وقتیکه پیام متنی را با نام کسبوکار خود میفرستید، بهتر میتوانید اعتماد دریافتکنندگان را جلب کنید. این کار همچنین باعث میشود که برند شما دیده شود و حرفهایتر به نظر برسد. بیشتر سرویسهای پیامکی انبوه به شما اجازه میدهند که شناسه فرستنده را ویرایش کنید.
-
پیام را شخصیسازی کنید
اگرچه در کمپینهای پیامکی انبوه، پیامک برای تعداد زیادی از دریافتکنندگان ارسال میشود، اما این به این معنا نیست که نمیتوانید پیامهای خود را شخصیسازی کنید. بیشتر ارائهدهندگان خدمات پیام کوتاه انبوه به شما امکان میدهند پیامها را متناسب با یک گیرنده خاص (بر اساس اطلاعات موجود در پایگاه دادهها) تغییر دهید. مثلاً میتوانید افراد را با نام خودشان مورد خطاب قرار دهید، شمارهحسابشان را ذکر کنید یا به تاریخ و زمان یک رویداد اشاره کنید.
-
یک لینک کوتاه مارکدار یا برند را در پیامک خود درج کنید
شما فقط میتوانید 160 کاراکتر را بهصورت پیامک ارسال کنید، پس منطقی است که لینکی که میخواهید همراه با پیامک انبوه خود ارسال کنید را بهصورت کوتاهسازی شده در آن درج کنید. اما به این نکته توجه داشته باشید که بهتر است از ابزارهای کوتاه کننده عمومی لینک استفاده نکنید. از یک لینک مارکدار یا برند استفاده کنید و آن را طوری سفارشی کنید که بتواند مشتریان را به سایت شما هدایت کند.
لینکهای مارکدار ظاهر بهتری دارند و میتوانند نرخ کلیک سایت شما را تا 39 درصد افزایش دهند. همچنین، لینکهای مارکدار قابلاعتمادتر از لینکهای عمومی هستند زیرا دریافتکننده پیام میبیند که با کلیک بر روی لینک وارد چه وبسایتی خواهد شد.
-
نتایج کمپین پیامکی خود را پیگیری و ارزیابی کنید
پارامترهای UTM را به لینکهای مارکدار خود اضافه کنید تا بتوانید میزان تأثیرگذاری کمپین پیامکی انبوه خود را پیگیری کنید. از این طریق میتوانید ببینید کدام متن یا کدام موضوع بیشتر از بقیه در جذب مشتریها موفق بوده است. حتی میتوانید ببینید چه عواملی بیشتر منجر به تبدیل (conversion) میشوند. این امر باعث میشود که در آینده بر اساس آگاهی بیشتری تصمیم بگیرید و کمپین پیامکی انبوه بعدی را بهتر اجرا کنید.
سخن آخر
خدمات پیامرسانی و ارسال پیامک انبوه با هدف پاسخگویی به نیازهای کسبوکارهای مدرن به وجود آمدهاند. ارسال پیامک انبوه یکی از ارزانترین، سریعترین و مؤثرترین روشهای تبلیغات است که با استفاده از ابزارهای قدرتمند به شما این امکان را میدهد که متنی تأثیرگذار را در کمترین زمان ممکن به مخاطبان خود برسانید. با در نظر گرفتن نکاتی که در این راهنمای کامل ارسال پیامک ذکر شد و بهکاربستن آنها، بهسادگی میتوانید تأثیرگذاری کمپین پیامکی خود را چندبرابر کنید.
مقالات مرتبط :
معیارهای انتخاب بهترین پنل پیامکی به همراه ویژگی ها
برای انتخاب بهترین سیستم ارسال و دریافت پیام باید دنبال چه چیزی باشیم؟
یک نمایندگی پنل اساماس رایگان باید چه ویژگیهایی داشته باشد؟