پنل اس ام اس، خرید پنل اس ام اس، سامانه پیامک سپهر پیامک

سپهر پیامک

پیشرفته ترین سامانه پیامکی

پنل اس ام اس، خرید پنل اس ام اس، سامانه پیامک سپهر پیامک

نکات ضروری در روش‌های بازاریابی به همراه معرفی دو نوع اصلی آن

5/5
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram

روش‌های بازاریابی، مجموعه‌ای از فرآیندها و راهکارهای ارائه شده توسط شرکت‌های مختلف جهت جذب مشتری برای فروش محصولات یا استفاده از خدمات آن‌ها است. هدف از عملکردهای بازاریابی، آگاهی بخشی به مشتریان در مورد ویژگی‌ها، مشخصات و مزایای محصولات شرکت است که اساساً به تشویق جمعیت برای خرید آن محصولات یا خدمات خاص منجر می‌شود. استراتژی‌های بازاریابی ممکن است کاملاً نوآورانه باشند یا قبلاً توسط شرکت‌های دیگر آزمایش و به کار گرفته شده باشند.

درواقع یک استراتژی بازاریابی مؤثر می‌تواند به پیشبرد رقابت کمک کند. ایجاد پوستر و اعلامیه، آگهی‌های رسانه‌ای، سازمان‌دهی رویدادها، تشویق دهان‌به‌دهان و استفاده از پیشنهاد‌ها و تخفیف‌های ویژه، همگی از روش‌های جذب مشتری برای خرید محصول یا دریافت خدمات از شرکت عامل است. شما باید بر اساس نیاز شغلی خود یکی انواع مختلف استراتژی‌های بازاریابی را انتخاب کنید. اما قبل از انتخاب استراتژی مناسب بازاریابی برای تجارت خود، نکات زیر را در نظر بگیرید.

روش‌های بازاریابی مناسب منجر به فروش خوب محصولات می‌شود

 

نکات ضروری در روش‌های بازاریابی

  1. بازار هدف خود را خوب بشناسید

پیش از اینکه به پیاده‌سازی روش‌های بازاریابی فکر کنید، بهتر است ابتدا به مشتریان بالقوه خود بیندیشید؛ تعیین جمعیت هدف، گام اصلی و ضروری در انتخاب استراتژی بازاریابی است. این کار، اطلاعات جمعیتی مناسبی را در اختیارتان قرار می‌دهد که به انتخاب مناسب‌ترین برنامه بازاریابی برای تجارت شما کمک می‌کند. چه کسی از محصولات شما خریداری می‌کند؟ فکر می‌کنید بیشتر افراد مسن باشند یا خانواده‌هایی با فرزند خردسال؟ آیا احتمالاً از قوم خاصی هستند؟

با پول نقد مازاد خود خرید می‌کنند یا از یک زندگی با درآمد پایین برآمده‌اند؟ این افراد چه زمانی امکان خرید محصولات شما را دارند؟ و … احتمالاً به‌سختی می‌توانید هم‌زمان همه را مجذوب خود کنید. در مرحله بعد، وقتی اطلاعات جمعیتی را شناختید و سطح دانش، نگرش و رفتار آن‌ها را دریافتید، می‌توانید استراتژی مناسب‌تری برای بازاریابی انتخاب کنید و در مورد شیوه ی آن تصمیم بگیرید.

روش‌های بازاریابی نیازمند شناخت جامعه هدف

  1. تولید محصول

در روش‌های بازاریابی، نوع کالاهایی که برای فروش انتخاب می‌کنید روی کسانی که می‌خواهید جذب کنید تأثیر می‌گذارد: آیا شما قصد دارید روی غذاهای ارگانیک یا محلی تمرکز کنید یا این اهمیت خاصی برای شما یا مشتریانتان ندارد؟ آیا شما قصد فروش میوه و سبزیجات را دارید؟ محصولات عجیب‌وغریب؟ ابزار و وسایلی که به‌سختی پیدا می‌شود و مشتریان شما برای خرید آن‌ها از جای دیگر، سخت در تلاش هستند؟ برای آزمایش مخاطب خود، یک زمینه خرید فرضی ایجاد کنید. هنگامی‌که از سلیقه خرید مخاطبان خودآگاهی پیدا کردید، می‌توانید استراتژی بازاریابی مناسب‌تری را انتخاب کنید.

با کشف نیاز مشتری می‌توانید روش‌های مناسب بازاریابی را دریابید

  1. قیمت

یکی از فاکتورهای لازم در روش‌های بازاریابی، تبلیغ بر سر قیمت مناسب محصولات شما است. یک محصول همان‌قدر می‌ارزد که مشتری حاضر به پرداخت آن است. اما شما لزوماً مجبور نیستید ارزان‌ترین محصولات را در محدوده خود بفروشید، درواقع قیمت باید رقابتی باشد. در کنار این موارد، شما باید این اطمینان را حاصل کنید که قادر به پرداخت همه ی هزینه‌های خود هستید. پس ابتدا با محاسبه هزینه‌هایی همچون اجاره، تورم، بنزین و حمل‌ونقل و… قیمت‌های خود را با دقت تعیین کنید. درصورتی‌که بتوانید در تعیین قیمت مناسب و سود معقول به یک جمع‌بندی برسید می‌توانید بر سر قیمت مناسب محصولات خود مانور دهید.

  1. محل

برای دسترسی به بیشترین مشتری، باید مکان‌هایی که کالاهای خود را در آن می‌فروشید برای گروه هدف شما مناسب باشد. به‌عنوان‌مثال، اگر سعی در جذب افراد مسن دارید، ممکن است ارائه محصول نزدیک به یک محدوده مسکونی انتخاب مناسبی باشد، درحالی‌که اگر می‌خواهید خانواده‌ها را هدف قرار دهید، داشتن یک مرکز فروش در نزدیک به محل تحصیل، مدرسه یا مهدکودک انتخاب مناسبی است

  1. ترویج

شما می‌توانید محصولات و خدمات خود را به روش‌های مختلف تبلیغ کنید. شما می‌توانید جزوه و پوستر تولید کنید، اطلاعیه ی مطبوعاتی ارسال کنید، یک وب‌سایت ایجاد کنید، یک رویداد بزرگ‌راه اندازی کنید یا یک پیشنهاد تخفیفاتی مقدماتی ویژه داشته باشید.

انتخاب مکان و تعیین قیمت مناسب جهت فروش یکی از روش‌های بازاریابی است

دو نوع اصلی روش‌های بازاریابی

بعد از بررسی نکات مهم در انتخاب روش‌های بازاریابی به بررسی انواع مختلف بازاریابی می‌پردازیم. دراین‌بین، دو نوع بازاریابی در میان کسب کارهای تجاری حاکم است که عبارت‌اند از:

  1. بازاریابی تجارت به تجارت (B2B)
  2. بازاریابی تجارت به مصرف‌کننده (B2C)

رایج‌ترین شکل بازاریابی، بازاریابی تجارت به مصرف‌کننده (B2C) است. در ادامه انواع مختلف استراتژی‌های بازاریابی بیان می‌شود.

  1. تبلیغات پولی

این بخش شامل چندین رویکرد در بازاریابی است؛ رویکردهای سنتی که شامل تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات رسانه‌های چاپی است. همچنین بازاریابی اینترنتی که یکی از معروف‌ترین رویکردهای بازاریابی در حال حاضر است. این بخش شامل روش‌های مختلفی مانند PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) و تبلیغات پولی است.

  1. بازاریابی رابطه‌ای

این نوع بازاریابی اساساً معطوف به مشتری سازی است. به این صورت که تقویت روابط موجود با مشتریان، منجر به بهبود وفاداری آن‌ها خواهد شد.

تقویت روابط میان مشتریان از مؤثرترین روش‌های بازاریابی است

  1. بازاریابی مخفی

این نوع استراتژی بر بازاریابی محصول متمرکز است. در این روش، مشتریان از استراتژی بازاریابی بی‌اطلاع هستند و به همین دلیل به‌عنوان بازاریابی مخفیانه شناخته می‌شود.

  1. دهان‌به‌دهان

این کاملاً متکی به حسی است که شما به مردم می‌دهید. این روش به‌طور سنتی مهم‌ترین انواع روش‌های بازاریابی است. شنیده شدن در دنیای تجارت مهم است. وقتی به مشتریان خدمات باکیفیتی می‌دهید، احتمالاً آن‌ها شما را ارتقا می‌دهند.

  1. بازاریابی اینترنتی

این روش، به‌عنوان بازاریابی ابری نیز شناخته می‌شود که معمولاً از طریق اینترنت اتفاق می‌افتد. در این روش، همه ی موارد بازاریابی در اینترنت به اشتراک گذاشته می‌شوند و از طریق چندین رویکرد در سیستم‌عامل‌های مختلف تبلیغ می‌شوند.

 یکی از پربازده‌ترین روش‌ها

 

  1. بازاریابی معاملاتی

فروش، چالش‌برانگیزترین بخش است. حتی برای بزرگ‌ترین خرده‌فروشان نیز کار دشواری است، به‌ویژه هنگامی‌که اهداف فروش با حجم بالا باشد. بااین‌حال، با استراتژی‌های جدید بازاریابی، فروش مناسب کار دشواری نیست. در بازاریابی معاملات، خرده‌فروشان، مشتریان را به خرید با کوپن، تخفیف و رویدادهای عظیم تشویق می‌کنند. این کار شانس فروش را افزایش می‌دهد و مخاطبان را برای خرید محصولات تبلیغاتی ترغیب می‌کند.

  1. بازاریابی متنوع

بازاریابی با شخصی‌سازی و تلفیق استراتژی‌های مختلف، مخاطبان متنوعی را جلب می‌کند. این روش جنبه‌های مختلف مانند فرهنگی، اعتقادی، نگرشی، دیدگاهی و سایر نیازهای خاص را پوشش می‌دهد.

از روش‌های رایگان غافل نشوید

استفاده از ترکیبی از روش‌های بازاریابی برای جلب هرچه بیشتر افراد ایده خوبی است، اما توجه داشته باشید که تبلیغ می‌تواند زمان‌بر و دارای هزینه باشد. پس قبل از اینکه پیش بروید و هزاران تبلیغ چاپ کنید، به این فکر کنید که مؤثرترین روش در استفاده از وقت و پول شما چیست؟

حتی سعی کنید به روش‌هایی برای تبلیغات رایگان فکر کنید به‌عنوان‌مثال: یک خبر یا توضیح کوتاه بنویسید و آن را برای سردبیر روزنامه یا خبرنامه محلی بفرستید. دریابید که چه چیزی محصولات شما را ویژه می‌کند. درباره ی تسهیلات خود در تابلوهای پیام محلی و انجمن‌ها، مطالبی ارسال کنید.

به‌طورمعمول، کافه‌ها و سوپرمارکت‌ها اغلب تابلویی دارند که می‌توان خدمات محلی را در آن تبلیغ کرد و درنهایت اینکه رسانه‌های اجتماعی، مانند توییتر، اینستاگرام و فیس بوک می‌توانند ابزار فوق‌العاده مفیدی برای تبلیغات جمعی در ابعاد وسیع باشند.

استفاده از فضاهای مجازی

 

 

مقالات مرتبط :

 

جهت مشاوره در خرید پنل پیامکی با سامانه ما تماس بگیرید
بحث درباره ی این مقاله را شما آغاز کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان

همین الان، اطلاعات تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس گرفته و شما را راهنمایی کنند.



    چه پنلی برای من مناسب است؟

    اگر در انتخاب پنل مناسب دچار سردرگمی شدین، نگران نباشین فقط کافیه فایل زیر رو دانلود کنید و مطالعه کنین

    پنل اس ام اس، خرید پنل اس ام اس، سامانه پیامک سپهر پیامک
    مطالب مشابه
    راهنمای کامل ارسال پیامک ‌های انبوه

    راهنمای کامل ارسال پیامک ‌های انبوه

    ارسال پیامک انبوه روشی عالی برای تعامل با مشتریان بالقوه و بالفعل است. مردم بیشتر اوقات به پیام‌های متنی توجه نشان می‌دهند و ارسال پیامک…
    معیارهای انتخاب بهترین پنل پیامکی به همراه ویژگی ها

    معیارهای انتخاب بهترین پنل پیامکی به همراه ویژگی ها

    یک حساب، هزاران راه برای ارسال در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا تصمیم بگیرید بهترین گزینه برای نیازهای شما در دنیای پنل‌های پیامکی…
    برای انتخاب بهترین سیستم ارسال و دریافت پیام باید دنبال چه چیزی باشیم؟

    برای انتخاب بهترین سیستم ارسال و دریافت پیام باید دنبال چه چیزی باشیم؟

    بسیاری از شرکت‌ها سیستم ارسال و دریافت پیام انفرادی و یا به صورت انبوه دارند و از آن‌ها برای تبلیغات کار خود استفاده می‌کنند که…
    یک نمایندگی پنل اس‌ام‌اس رایگان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

    یک نمایندگی پنل اس‌ام‌اس رایگان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

    سرویس پیام کوتاه (SMS) یک سرویس مخابراتی است که از طریق آن کاربران می‌توانند پیام‌های خود را مستقیماً به تلفن‌های همراه دیگران ارسال کند. آن‌ها…
    درخواست مشاوره رایگان

    تخفیف ویژه مخصوص سال نو

    کد تخفیف: DASFDSFG

    00
    روز
    :
    00
    :
    00
    :
    00
    ساعت

    سپهر پیامک

    پیشرفته ترین سامانه پیامکی

    پنل اس ام اس، خرید پنل اس ام اس، سامانه پیامک سپهر پیامک
    • 021-91306330
    • info@seperhpayamak.ir
    مشاوره تلفنی

    جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید ما 24 ساعته، پاسخگوی شما هستیم