سرویس پیام کوتاه (SMS) یک سرویس مخابراتی است که از طریق آن کاربران میتوانند پیامهای خود را مستقیماً به تلفنهای همراه دیگران ارسال کند. آنها معمولاً برای اهداف شخصی و شغلی استفاده میشوند. سازمانهای خصوصی از این سرویس برای تبلیغات کالای خود از طریق پیام کوتاه استفاده میکنند و همچنین یکی از روشهای مرسوم بازاریابی برای دسترسی مستقیم به صندوق ورودی مشتریان بالقوه محسوب میشود. شما برای ارسال اساماسهای تبلیغاتی خود و اطلاعرسانیهای لازم میتوانید از پنلهای موجود استفاده کنید که هم به صورت رایگان هستند و هم به صورت پولی. در این مقاله قصد داریم تا ویژگیهایی که با
آن میتوانید کیفیت یک نمایندگی پنل اساماس رایگان را بسنجید، با هم مرور کنیم.
یک نمایندگی پنل اساماس رایگان باید چه ویژگیهایی داشته باشد؟
- یکی از معیارهای مهم در این است که شما اجازهی ارسال چند اساماس را در طول استفاده از آن پنل و نمایندگی دارید. گاهی پیش میآید که نمایندگیها به منظور کسب مشتری تعداد محدودی پیامک را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار میدهند و پس از آن باید اشتراک خریداری کنید. از طرفی گاهی بعضی سرویسهای پشتیبان اجازه ارسال پیامک، بیش از حد مشخصی را نمیدهند. به همین خاطر، هر چه این محدودیت کمتر باشد شما نفع بیشتری خواهید برد. هر پنلی که تعداد بیشتری پیامک رایگان به شما بدهد، انتخاب عاقلانهتری میباشد.
- یکی دیگر از معیارهای مهم برای انتخاب یک نمایندگی پنل اساماس رایگان در این است که جدای از محدودیت ارسال در تعداد پیامک، چقدر محدودیت ارسال در بعد جغرافیایی دارد. به این معنی که شما قادر هستید به چه کشورهایی پیامک ارسال کنید، آیا اپراتورهای مختلف را در سراسر دنیا پوشش میدهد، اگر تنها به صورت درون کشوری میباشد آیا محدودیت در مورد شهرهای یا مناطق جغرافیایی خاص وجود دارد و در نهایت این که اگر شما میتوانید به صورت برون کشوری هم ارسال کنید، کدام کشورها و قارهها را به صورت دقیق پوشش میدهد. اینها مواردی هستند که باید به آن توجه داشته باشید.
- یکی دیگر از مواردی که ممکن است برای شما مهم باشد این است که در هر پیامک میتوانید از چند نویسه استفاده کنید و این که محدودیتی در ارسال و درج کلمات و علائم وجود دارد یا خیر. اگر سرویس پنل شما در ایران است، مطمئن شوید که از زبانهای خارجی نیز پشتیبانی میکند و اگر از پنلهای غیر ایرانی استفاده میکنید، مطمئن شوید که از زبان فارسی پشتیبانی میکند و فرمت پیامکها تغییری نمیکند. همچنین ممکن است برخی پنلها در ارسال علائم و اشکال دارای محدودیت باشند که یعنی شما نمیتوانید هر چیزی که میخواهید ارسال کنید.
- اگر کسب و کار شما به گونهای است که نیاز است تا علاوه بر ارسال پیامک، پیامک نیز دریافت کنید، در این صورت باید مطمئن شوید نمایندگی پنل اساماس رایگان شما دارای قابلیت دریافت پیام نیز میباشد. برای مثال گاهی ممکن است افراد بخواهند عددی را به شما ارسال کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شما در تماس باشند. در واقع این ویژگی برای بعضی افراد آنقدر حیاتی است که اگر پنل رایگان شامل این قابلیت نشود، باید کل ماجرا را فراموش کنند و به دنبال پنل جدیدی باشند.
- مطمئن شوید که پنل شما با سیستم عاملهای مختلف مشکلی ندارد و این گونه نباشد که بعضی سیستم عاملها را پوشش دهد و بعضی دیگر را در لیست سیاه خود قرار بدهد. این مشکل میتواند به علت تحریمها و مسائل مربوط به ثبت تلفنهای همراه بسیار رایج باشد و یا حتی ممکن است به دلیل تحریمهای موجود بعضی سیستم عاملهای خاص به علت کمیاب بودن و یا مشکلات دیگر پشتیبانی نشوند.
- یک مسئله مهم در مورد نمایندگی پنل اساماس رایگان ، در این است که شما باید بدانید به طور دقیق نمایندگیِ طرف حساب شما توانایی پوشش چه تعداد ارسال را به صورت همزمان دارد. برای مثال شاید به طور همزمان تنها قابلیت ارسال 10 پیامک را داشته باشد و این یعنی سرعت کار شما پایین میآید. هر چه تعداد پیامکهای ارسالی به صورت همزمان یا در دقیقه بیشتر باشد، شما چند قدم جلوتر میافتید. همچنین برای مثال بعضی از پنلها به دلیل رایگان بودن، اجازه نمیدهند در هر ساعت بیش از یک تعداد معینی ارسال کنید و آگاه شدن از آن تعداد بسیار مهم است.
مقالات مرتبط :