رفتن به محتوای اصلی
لیست سیاه مخابراتی چیست؟

لیست سیاه مخابراتی چیست؟

لیست سیاه مخابراتی چیست؟ آیا تابحال با آن مواجه شده اید؟ اصلا تابحال از پنل ارسال اس ام اس انبوه استفاده کرده اید؟ زمانی با لیست سیاه مخابرات روبرو می شوید که پیام “ارسال نشده” را می بینید و این پیام به دلیل حضور شماره های مورد نظر در بلک لیست یا لیست سیاه مخابراتی است که موجب می شود نتوانید به چنین شماره هایی پیامک تبلیغاتی ارسال کنید. بازاریابی پیامکی به علت هدفمند بودن آن از اهمیت بسیاری برخوردار است، اما در صورتی که تعداد زیادی از مخاطبان شما در لیست سیاه مخابرات قرار داشته باشند بازاریابی پیامکی شما به بهترین نحو صورت نخواهد گرفت و نیمه کاره می ماند. اصلا چرا این لیست سیاه بوجود می آید و راه حل عبور از لیست سیاه مخابراتی چیست؟

علت بوجود آمدن لیست سیاه مخابراتی چیست؟
چندین سال است که با افزایش استفاده از موبایل و کامپیوتر بازاریابی پیامکی در ایران آغاز شده است و به مرور زمان نیز بسیار رواج پیدا کرده است، طوری که روزی نیست که یک پیامک تبلیغاتی برایمان ارسال نشود. در ابتدا مدیران بدون هدف و بدون در نظر گرفتن گروه خاصی پیامک های تبلیغاتی خود را به تعداد زیادی از افراد ارسال می کردند، این موضوع باعث نارضایتی بسیاری از کاربران موبایلی شد. از این رو مخابرات برای حل این موضوع اقدام به ارسال پیامکی با مضمون عدم دریافت پیامک تبلیغاتی برای یک میلیون نفر از مشترکین تلفن همراه نمود. تمام افرادی که این پیامک را دریافت نمودند به طور پیشفرض به لیست سیاه مخابرات انتقال یافتند. حالا با قطع ناگهانی پیامک ها و حذف بیش از یک میلیون مخاطب از لیست بازاریابی، این مشترکین و اپراتورهای ارائه دهنده خطوط تبلیغاتی بودند که معترض و ناراضی شده بودند.

اما روش مخابرات برای تصمیم گیری در مورد پیامک های تبلیغاتی تغییر کرد و این اختیار را به مخاطبین سپرد تا خودشان انتخاب کنند که پیامک تبلیغاتی برایشان ارسال شود یا خیر! بدین ترتیب هر کدام از مخاطب ها این امکان را دارند که پیامک های تبلیغاتی خود را فعال یا غیر فعال نمایند.

نکات مهم در مورد لیست سیاه مخابراتی چیست؟

  1. افرادی که دریافت پیامک های تبلیغاتی خود را غیرفعال می کنند ممکن است دیگر از پیامک هایی که حاوی اطلاعاتی از آموزشگاه یا فروشگاه مورد علاقه شان فرستاده می شود مطلع نشوند، اطلاعاتی مانند ساعت و تاریخ برگزاری جلسات آموزشگاه یا تخفیف ها و فروش های ویژه یک فروشگاه و…
  2. برای فعال یا غیر فعال کردن اس ام اس های تبلیغاتی می توانید از کد فعالسازی و غیر فعالسازی مربوط به اپراتور خط خود استفاده نمایید. روش دیگری که می توانید برای این کار استفاده نمایید تماس با شماره های مربوط به اپراتور مورد نظر می باشد.
  3. درضمن هیچ پولی بابت پیامک های تبلیغاتی از حساب شما کسر نمی شود. تنها پیامک های تبلیغاتی با عنوان پیامک ارزش افزوده هستند که موجب کسر شدن مقداری هزینه از حساب شما می گردد، که در صورت لزوم می توانید آن ها را نیز غیرفعال نمایید.

راه حل عبور از لیست سیاه مخابراتی چیست؟
برای عبور از این لیست و ارسال پیامک به مخاطبانی که در لیست سیاه قرار دارند راه حل هایی وجود دارد.
یک نمونه از این راه حل ها جهت عبور از لیست سیاه مخابراتی استفاده از خطوط خدماتی است، کاربرد خطوط خدماتی نیز همانند خطوط تبلیغاتی بوده و تنها تفاوتی که میان این دو وجود دارد این است که خطوط خدماتی فقط در زمان اطلاع رسانی های مهم و ویژه مورد استفاده قرار می گیرد. مهم ترین نکته در هنگام استفاده از خطوط خدماتی جهت عبور از لیست سیاه مخابراتی چیست؟ نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که محتوای پیامک هایی که از طریق خطوط خدماتی ارسال می کنید نباید دارای جنبه تبلیغاتی باشند، اگر چنین باشد شما جریمه خواهید شد. جهت استفاده از خطوط خدماتی برای ارسال پیامک فقط می توانید از بانک اطلاعاتی اختصاصی خودتان استفاده نمایید و امکان استفاده از بانک های شماره منطقه ای یا کدپستی را ندارید.

اما راه حل دوم برای عبور از لیست سیاه مخابراتی چیست؟ روش دیگر استفاده از پیامک صوتی می باشد. نحوه استفاده از پیامک صوتی چگونه است؟ هنگامی که به طور معمول ارسال های خود را انجام داده و از طریق گزارش ارسال متوجه خواهید شد که چه شماره هایی در لیست سیاه مخابراتی وجود دارند و نمی توانند پیامک شما را دریافت و مشاهده کنند. پیامک صوتی درواقع اینگونه عمل می کند که از طریق تماس با این شماره ها متن پیامک شما را برای مخاطبان می خواند. شاید هزینه ارسال پیامک صوتی کمی بیشتر باشد اما مزیت هایی دارد که ارزش پرداخت هزینه را دارد. برای مثال یکی از مزایای پیامک صوتی این است که اگر مخاطب موبایل خود را پاسخ ندهد این قابلیت وجود دارد که تماس دوباره گرفته شود.

از مهم ترین عوامل موفقیت در بازاریابی از طریق ارسال اس ام اس رضایت مشتریان می باشد. بهترین راه حل این بود که از همان ابتدا با رواج پیدا کردن بازاریابی پیامکی تمامی شرکت هایی که قصد داشتند از این روش استفاده نمایند یک خبرنامه را به صورت پیامک ایجاد کرده و برای مشتریان ارسال نموده تا جهت ارسال اس ام اس تبلیغاتی از آن ها اجازه بگیرند. در این صورت دیگر هیچ گاه لیست سیاهی بوجود نمی آمد و نیازی به راه حل برای عبور از لیست سیاه هم نبود. بنابراین باید به این موضوع توجه داشته باشید و حتما اولین کاری که باید در بازاریابی پیامکی خود انجام دهید تهیه یک خبرنامه برای مشتریان و اجازه گرفتن از آن ها برای ارسال پیامک های تبلیغاتی می باشد. اما با روش هایی که در مقاله لیست سیاه مخابراتی چیست؟ ذکر شد این امکان وجود دارد که برای تمام مخاطبان حتی آن هایی که در این لیست سیاه قرار دارند اس ام اس های خود را ارسال نمایید. چنانچه از سامانه ارسال پیامک تبلیغاتی برخوردار هستید تنها در صورتی که محتوای پیامک خود را به شکل اطلاع رسانی تغییر دهید (تبلیغاتی نباشد) می توانید با استفاده از خط خدماتی این پیامک ها را ارسال کنید. امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم به خوبی توضیح دهیم که لیست سیاه مخابراتی چیست؟ اصلا چرا بوجود آمده؟ و چطور می توان از آن عبور کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

Call Now Buttonتماس با سپهر پیامک
×بستن جستجو
جستجو