خط اختصاصی در سامانه ارسال پیامک چیست؟
وقتی که شما یک سیم کارت (خط) تهیه می کنید، این خط برای شماست و به نام شما ثبت می شود و افراد دیگر امکان استفاده کردن از این خط را ندارند؛ خط اختصاصی در پنل پیامک هم به همین معنا می باشد به طور خلاصه یعنی ثبت یک خط به نام شما، که صاحب آن خود شما می باشید و کسی امکان استفاده از این خط را جزء شما ندارد.

در پنل پیامکی سپهر پیامک ، وقتی شما پنلی را خریداری می کنید؛ با توجه به نوع پنلی که تهیه کرده اید از ۱ تا ۴ خط اختصاصی به صورت رایگان، از سامانه سپهر پیامک دریافت میکنید، و این خطوط به پنل شما اضافه می شود.
ما دو نوع خط داریم؛ خطوط اختصاصی درخواستی و خطوط اختصاصی غیر درخواستی، در اینجا به توضیح هر دو می پردازیم…
خط اختصاصی درخواستی
اگر شما کاربران سپهر پیامک، نیاز به خط یا شماره کوتاه تر (ارقام کوتاه تری) داشته باشید و حتی اگر شماره مشخصی مد نظر شما میباشد، میتوانید از پنل خود، شماره مورد نظر خود را خریداری کنید و در کمترین زمان حداکثر ۲۴ ساعت خط اختصاصی خود را دریافت کنید.
خط اختصاصی غیر درخواستی
در صورتی که شماره خط اختصاصی برایتان مهم نمی باشد؛ می توانید از خطوط اختصاصی غیر درخواستی استفاده کنید در این روش اپراتور به صورت رندم خطی را در اختیار شما قرار می دهد. توجه داشته باشید که مزیتی که خط اختصاصی غیر درخواستی، نسبت به خط اختصاصی درخواستی دارد، هزینه پایین تر آن می باشد.
خط اختصاصی همسان با شماره موبایل
یکی دیگر از مزیت های خطوط اختصاصی این است که ؛این قابلیت را دارد که مشابه شماره موبایل خود را داشته باشید و اگر با این خط پیامک ارسال کنید و شماره شما در تلفن همراه مخاطب ذخیره باشد، پیامک ارسالی به نام شما به دست مخاطب میرسد.
در سامانه پیامک ما دو نوع خط داریم؛ خطوط عمومی (خطوط اشتراکی) و خطوط اختصاصی
خط های عمومی در همه سامانه های پیامکی مشترک هستند، کاربران میتوانند به صورت اشتراکی از این خطوط برای ارسال پیامک استفاده کنند، که اکثرا به صورت رایگان در اختیار مشترکین قرار میگیرد. اما خطوط اختصاصی تنها برای کاربرانی می باشد که خط مورد نظر خود را خریداری کرده و تنها در پنل خود کاربر موجود می باشد، که صاحب آن (خریدار) خط می باشد.
خطوط عمومی به علت اشتراکی بودن قابلیت دریافت پیامک را ندارند، به اینگونه خطوط ، خطوط یک طرفه نیز می توان گفت. در نتیجه این خطوط قابلیت ارسال دارند و نه در یافت، اما خطوط اختصاصی نه تنها قابلیت ارسال ،بلکه قابلیت دریافت هم دارند. در سامانه سپهر پیامک، پیامکی که از مخاطب روی خط اختصاصی دریافت میکنید، شماره مخاطب و متن پیامک ارسال شده ذخیره میشود و تمامی این موارد را میتوانید در قالب فایل اکسل دریافت کنید.
در کل به طور خلاصه میتوان گفت: تفاوت اصلی خطوط اختصاصی با خطوط عمومی، تنها قابلیت دریافت پیامک از مخاطبین می باشد.
به طور مثال مخاطب میتواند متن یا عدد مشخصی را به شماره اختصاصی شما پیامک کند، شما با این قابلیت می توانید یک نظرسنجی و یا مسابقه پیامکی برگزار کنید.
کاربرد خط اختصاصی در سامانه پیامک
یک نکته؛ در تبلیغات خود و پیامک های اطلاع رسانی از شماره اختصاصی خود استفاده کنید و بتوانید پیامک دریافتی نیز از طرف مخاطب داشته باشید .
در شماره اختصاصی، مخاطب میتواند شماره شما را ذخیره کند و جز مخاطبین خودش قرار دهد .
تنها با داشتن یک خط اختصاصی می توانید نظرات انتقادات و پیشنهادات مخاطبین خود را، از طریق پیامک دریافت کنید و با استفاده از قابلیت سیستم پاسخگویی خودکار، بدون اینکه پشت سیستم باشید پاسخ پیامک دریافت شده را به صورت اتوماتیک ارسال کنید.
مانند تصویر زیر:
ارائه خطوط اختصاصی با پیش شماره های مختلف
در حال حاظر تمامی اپراتور ها خطوط اختصاصی ارائه میدهند؛ پیش شماره های اپراتور ها ۱۰۰۰، ۲۰۰۰ ،۳۰۰۰ ، ۵۰۰۰ ، ۰۲۱و۰۲۶ میباشند. تمامی این پیش شماره ها ممکن است تفاوت جزئی داشته باشند، این تفاوتها در سرعت ، کیفیت و زمان ارسال میباشند. توجه داشته باشید به علت اینکه تمامی اپراتورها در حال تکمیل کردن سرویسهای خود میباشند ،این تفاوت های ذکر شده جزئی می باشد و در نتیجه، انتخاب شماره بر اساس تصمیم و اختیار خود شما می باشد .
در صورتی که هرگونه سوال یا مشکل در زمینه پیامک، خط اختصاصی و خدماتی،وب سرویس و … داشتید با شماره ی ۹۵۱۱۸۶۲۱-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.
در صورت وجود هرگونه سوال و مشکل در رابطه با پلاگین پیامک EDD لطفاً از بخش نظرات با ما در میان بگذارید تاتوسط تیم ما بررسی و پاسخ شما در کمترین زمان ممکن داده شود.

برای استعلام آزاد یا موجود بودن خطوط درخواستی اپراتور ۱۰۰۰ بعد از خرید پنل اس ام اس، وارد سامانه پیامکی شوید از منو سمت راست> عملیات حساب > خرید شماره نسبت به استعلام خط اختصاصی اقدام نمایید یا با سپهر پیامک تماس بگیرید.


شرایط ارسال پیامک با نام تجاری
در صورت در خواست مشتری و موافقت ایرانسل “برچسب پیامک” به مشتری ارائه خواهد شد. در این صورت به جای درج کد کوتاه در زمان دریافت پیامک در ارسال BTS، نام تجاری اختصاص یافته به مشتری در صفحه تلفن مشترک نمایش داده میشود. حق استفاده سالانه جهت استفاده از برچسب پیامک در اپراتور ایرانسل به شرح زیر می باشد:
حق استفاده ماهیانه ۱۰ میلیون ریال
حق استفاده سالیانه ۱۰۰ میلیون ریال
در ارسال همراه اول نیز طبق دستورالعمل همراه اول و به قیمت زیر خواهد بود:
حق استفاده ماهیانه ۱۰۰ میلیون ریال
حق استفاده سالیانه ۱ میلیارد ریال
مالیات بر ارزش افزوده به نرخ مصوب سالانه به کلیه صورتحساب های صادره برای مشتری اضافه گردیده که می بایست توسط مشتری بعنوان بخشی از مبلغ نهایی صورتحساب پرداخت گردد.
شرایط استفاده :
شرایط برچسب پیامک ایرانسل بصورت کلی اعلام می گردد:
۱-شرایط متقاضی: متقاضی باید شخص حقوقی بوده و در ایران ثبت شده باشد در صورت اخذ مجوز استفاده از خدمات برچسب پیامکی تا پایان مدت اعتبار قرار داد با ارئه کننده خدمت با این ماهیت حقوقی متقاضی حفظ کند.
۲- شامل تعهدات ارائه کننده خدمات
۳-شامل مقررات عمومی هم چنین حق ماهایانه و حق سالیانه در بخش نام تجاری قابل مشاهده می باشد.
میتوانید نسبت به هر خطی، حتی خدماتی اقدام نمایید.
شماره تماس با سپهر پیامک
